Handelsbetingelser

Handelsbetingelser i Randlev Boulstrup Idraetsforening

Generelle oplysninger

Randlev Boulstrup Idraetsforening (daglig tale RBIF)
Eriksmindevej 13
8300 Odder
CVR nr.: 39540770
Telefon: 29862942
E-mail: kontakt@rbifidraet.dk

Betaling

Randlev Boulstrup Idraetsforening modtager betaling med VISA-Dankort, VISA og Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner. Medlemskaber i danske idraetsforeninger er fritaget moms. Ved behov kan man have en prøvegang på et hold/en aktivitet førend medlemskab/tilmelding betales. Alle tilmeldinger skal dog betales gennem www.rbifidraet.dk senest efter deltagelse på hold/aktivitet 1 gang.

Levering

Foreningens handelsbetingelser baserer sig på køb af ydelser, medlemskaber. Der indgår således ikke leveringsbetingelser i handelsbetingelserne. Skulle foreningen på et tidspunkt vælge at tilbyde køb af holdtrøjer, gynmastikdragter m.v., vil dette være med udgangspunkt i, at salg og levering består i afhentning af disse varer, på aftalt sted.

Annullering af medlemskab og tilmeldte aktiviteter

Ved tilmelding og betaling til et af foreningens hold og/eller aktiviteter samt leje af lokaler, kan medlemskab annulleres og gemte persondata slettes. Foreningen giver dog som udgangspunkt ikke penge retur for købte medlemskaber - dvs tilmeldte hold, aktiviteter og leje af lokaler (se dog nedenstående afsnit om fortrydelsesret ved onlinekøb). Dette skyldes, at en tilmelding til hold/aktivitet sker ved køb af en samtidig indmeldelse som medlem i foreningen og det betragtes derfor som, at der først og fremmest købes et medlemskab hos RBIF. Ved køb af ydelser alene (dvs holdtilmelding, lokaleleje m.v) gælder den normale reklamationsret på 2 år i henhold til købeloven. Dette lader sig dog ikke gøre i RBIF hvor der altid følger medlemskab med i købet. Dette er tydeligt beskrevet ved indmeldelsesformularen. Disse ovennævnte handelsbetingelser, er således aktuelt gældende frem for almindelig reklamationsret, idet der er tale om medlemskab frem for ydelser og køb af varer. Er der problemer med det købte medlemskab, i henhold til den almindelige reklamationsret, er reklamationsretten fuldt gældende, uagtet foreningens refunderingspolitik.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Fortrydelsesret

Der gives uagtet foreningens egne gældende handelsbetingelser 14 dages fuld returret på medlemskaber købt på www.rbifidraet.dk i henhold til gældende lovgivning vedr. varer og ydelser købt online.
Perioden regnes fra den dag hvor du tilmelder dig eller en under 18 år på www.rbifidraet.dk
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@rbifidraet.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. 

Undtagelser fra fortrydelsesretten:

Hvis udførelsen af tilmeldte aktiviteter er påbegyndt under medlemskabet
med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

Dette samtykkes der til ved accept af handelsbetingelser ved gennemførelse og betaling for tilmelding på www.rbifidraet.dk 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb på www.rbifidraet.dk indenfor ovennævnte periode, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@rbifidraet.dk